Poepen in een vliegtuig; een extra opluchting... - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Niki - WaarBenJij.nu Poepen in een vliegtuig; een extra opluchting... - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Niki - WaarBenJij.nu

Poepen in een vliegtuig; een extra opluchting...

Door: Niki en Robin

Blijf op de hoogte en volg Niki

17 Januari 2009 | Argentinië, Ushuaia

...kent u die uitdrukking?

Hola eerst nog vannuit de stad met de goede lucht (inderdaad daar mag u vraagtekens bij plaatsen).
De lucht was misschien niet goed maar wel mooi, als je van helder en blauw houd, en dat doen wij! Omschakelen ging mij in elk geval goed af zeker omdat het niet te warm was, 30+, net lekker ;-)

BA is een fijne stad, dat betekent voor ons veel parkjes en cafetjes, niet al te druk en een pleintje om te zitten, te kaarten en te zien hoe de mensen voorbij gaan. Met ´s avonds vermaak door de Eric Clapton van het Plaza Dorrego en de volgende middag een nummertje tango die ons de tango-les in het hostel defenitief doet opzeggen.

Pogingen de passie voor de tango te grijpen gestrand, maar wel de mogelijkheid voor het strand gegrepen… en terwijl ik met mijn spiksplinter nieuwe witte slippertjes en zonnebril over de stranden van URgay (http://nl.youtube.com/watch?v=I8wMLwsYxjA) struin grijpt Niki de gelegenheid om er op los te sjansen!

De verloren tas is terecht! Na mailen en bellen gingen we zelf op pad, in de diepste spelonken van het vliegveld gedoken dook daar op uit het diepe, de tas. Op een klein kantoortje stond hij daar pardoes in de hoek. U kent die reis-klassiekers?
Laat ik er nog een noemen… Gabriel Roca ontmoet op de Annapurna trekking in Nepal, drie jaar terug. Wij zitten in BA, zijn toenmalige woonplaats, ik denk hem te mailen en zo word er drie uur later gereageerd; Gabriel woont tegenwoordig in Peru, maar is nu juist in BA, vanwaar hij drie dagen later weer vertrekt en nu juist die dag, die avond is hij vrij! Een fijne man en een gezellige avond!

"opzij, opzij, opzij"
Nog zo´n klassieker… Je staat op het vliegveld, je bent op tijd (gebeurt mij niet heel vaak) en wel zo op tijd dat je ongeduldig wacht tot je in mag checken. Je vraagt eens aan welke balie dat gaat gebeuren en je krijgt als antwoord; balie 6, ´t andere vliegveld, ´you better hurry´! U ziet ´t gaan? Twee fietsen ingepakt en ingetaped in twee grote dozen (zeg 1,80m breed) en baggage op zo´n vliegveld-rolatortje met haast en veel mensen! Mooi gezicht, ongetwijfeld, maar een lelijke taxi-chaffeur die hard kon rijden, op de toegezegde pesos, die het allemaal rechttrok. Wat wil zeggen 40 minuten voor vertrek waren we aanwezig… Had ik al verteld dat ze hier, gelijk de engelse, van rijen bij de bushalte houden… wij waren dat ook even vergeten. Geen tijd om te rekenen zo omzijlden we de 2,70Euro per kilogram overgewicht. Teruggerekend met de taxi maakten we winst!

Eind goed al goed!

De Maya´s zeiden 2012, wij zijn er anno 2009… het einde van de wereld, Ushuaia. Staand in de sneeuw kijkend naar de evenaar, een lange weg te gaan, maar de eerste meters gerold, van het vliegveld naar de camping. Van zon en zee naar kou en regen.

PS Heeft u een antwoord op de vraag of deelt u de ervaring van Niki, reageer dan!!!

aantal km: 4

• 17 Januari 2009 - 19:03

Misha:

Ik ben zo benieuwd of jullie windenergie een beetje werkt!

• 18 Januari 2009 - 19:41

Peter Ho:

Als je ff niets te doen hebt probeer dan het boek van Bruce Chatwin "In Patagonië" te pakken te krijgen. Altijd leuk om een (reis)verhaal te lezen als je in dat gebied bent. Bye,
    Peter.

• 18 Januari 2009 - 19:55

Rob Ruigrok:

Hallo Robin en Nki,

Even een berichtje van "oude" bekenden uit je India-tijd... Leuk te horen dat je (en jullie) weer unterwegs zijn. Geniet van een fantastisch continent! Ennuh... de tango en allerlei andere exotische dansen gaan beter met na een paar alcoholische versnaperingen!

Geniet ervan, werken kan altijd nog!
    Groeten Rob Ruigrok

• 19 Januari 2009 - 07:21

Jochem Van Der Jagt:

Voel mij meer dan gebonden werk en leven hier als ik jullie de wereld over zie trekken!
    Heb jullie lang niet gezien of gesproken maar zo volgen blijft ontzettend leuk!
    Geniet er van!

• 19 Januari 2009 - 16:13

Betty:

Hoi Niki en Robin, helaas te ziek om jullie vooraf een goede reis te wensen; inmiddels wel beter genoeg om te mailen, dus nu dan: een fantastische trip toegewenst!Leuk om jullie zo via deze site te kunnen volgen.Groetjes, Betty.

• 20 Januari 2009 - 12:38

Vallentijn:

Heeej robin en niki!

Leuk dat we jullie kunnen volgen.. minder dat de hele kring een lijst met emails aan robin gaven en die niet wordt gebruikt! Veel plezier en tot snel aaadieu

• 06 Maart 2010 - 04:52

Rakesh And Ana:

Robben,

I am not sure if you remember us we met Leny and you in Bangalore India when you visited us.

Ana was talking to your mom and she sent us this blog,too bad we dont speak dutch but we enjoyed the pics.

Enjoy your trip.

Ana and Rakesh