Met 35 graden is een thermobroek niet lekker - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niki - WaarBenJij.nu Met 35 graden is een thermobroek niet lekker - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niki - WaarBenJij.nu

Met 35 graden is een thermobroek niet lekker

Door: Niki en Robin

Blijf op de hoogte en volg Niki

08 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola,
we zijn redelijk gebroken, maar wel heelhuids aangekomen in Buenos Aires!

De hele route Amsterdam Centraal-Rotterdam Centraal-Rotterdam Airport-Rome-Madrid-Buenos Aires was vrij spannend van te voren, maar viel uiteindelijk erg mee. De fietsen waren steeds als eerste terecht. Zijn natuurlijk ook twee vrij grote, haast niet te missen objecten.

Toch was er op elke luchthaven wel wat.
Op Rotterdam Airport bleken we allerlei verboden middelen in onze handbagage te hebben (zakmes, lenzenvloeidtof). We hebben toen een stuk bagage last minute moeten inchecken als ruimbagage.

Uitgerekend dat laatste pakketje is natuurlijk niet aangekomen in Rome... Ik heb allerlei adresgegevens doorgegeven van het hostel waar we hier zitten en mijn adres in Amsterdam (dus mam er kan ook gebeld of bezorgd worden door European Avia Service, maar ik heb ze wel duidelijk gemaakt dat ik pas over een jaar weer op dat adres ben). En nu dus maar hopen dat het gewoon hier naar het hostel gebracht wordt. Dat was de pech wat betreft de aankomst, maar Rome had ons meer te bieden...

Het vertrek uit Rome was ook een hele heisa: je komt Argentinie dus niet in als je niet een bewijs hebt dat je er ook weer uit gaat. Een verhaal dat je lekker gaat fietsen telt niet...
Ik heb toen een ticket moet kopen Argentinie weer uit, in alle constanatie weet ik niet eens waarheen die gaat. In ieder geval een ticket die we niet agan gebruiken, maar waardoor we wel het land in konden. De chefin van de incheckbalies heeft ons daar wel echt goed mee geholpen, gelukkig!

Nou dat was Rome! Twee en een half uur later stonden we dan op Madrid. Dit keer zonder bagage omdat die gelijk doorging naar Buenos Aires. Lekker omdat je er geen rekening mee hoeft te houden, maar ook jammer want dan heb je niks om je meebezig te houden zodat je wakker blijft. Dus toen maar geklaverjast!

De langste vlucht (ruim 13 uur) hadden we nog voor de boeg, toen we er achter kwamen dat we helemaal niet naast elkaar zatten maar 13 rijen uit elkaar. Robin naast een oude kerel en ik eerst naast een lege stoel (ik zag mogelijkheden maar de stewardess niet) die later gevuld werd door een moeder met een huilende baby...

Gelukkig zag de stewardess opeens wel mogelijkheden en kon Robin toch naast mij komen zitten!

Op het vliegveld van Buenos Aires hoefde we alleen maar bij de douane te zeggen dat we uit Holland kwamen en toen lieten ze ons door met onze twee enorme dozen.

De mensen van het hostel zijn heel aardig en hebben een goede service. En ook belangrijk: Robin en ik konden wel gewoon samen op een slaapkamer en zaterdag verhuizen we naar een twee persoonskamer!

Oja, ik wilde nog wat kwijt over die thermobroek. Met het oog op Ushuaia (waar de fietsreis begint) had ik als niet-fietsoutfit een thermobroek gekocht. Nadat ik al mijn kleren naar de ouders van Niels had verhuisd bedacht ik pas dat dat eigenlijk geen doen is met 35 graden. Om bagagegewicht te besparen had ik bedacht dat ik dat ik hier wel even iets chillers kon kopen. Dat bleek nog niet zo makkelijk, want die dames hier hebben toch een kleiner maatje dan ik...

Aan het eind van de dag heb ik een wikkelrok gevonden voor een prijs die ik nooit voor een rok zou betalen, maar we voor het gemak van het niet hoeven lopen in een thermobroek!!!

We gaan zo naar buiten om de stad een beetje te verkennen!
Adios!

Veel liefs van Niki en Robin

P.S. We hebben nu natuurlijk inmiddels veel geslapen en zijn weer op en top fit hoor!


  • 08 Januari 2009 - 14:38

    Annelot:

    Heey, alles goed? Wat leuk om te horen dat je nu in Buenos Aires zit!De reis klinkt al als een heel avontuur. Jullie gaan dus een fiets trektocht maken daar? Heel veel plezier! x

  • 08 Januari 2009 - 14:54

    Rena:

    He Niki en Robin,
    Een fantastische reis gewenst vanuit het koude Nederland.
    Maak er een mooie tocht van!!
    Groet, Rena

  • 08 Januari 2009 - 17:23

    Berg:

    Hé Niki en Aalst,
    Wat geweldig dat jullie samen een fietstocht aan het maken zijn! In NL vriest het nu en is een thermobroek geen overbodige luxe! In elk geval veel plezier daar, Groetjes R. vd Berg

  • 08 Januari 2009 - 19:59

    Esther:

    Lieve Knaak en Aalst, wat super dat jullie weer het avontuur opzoeken. Ik krijg wel weer een beetje heimwee naar Buenos Aires!

    Geniet er van X

  • 08 Januari 2009 - 20:22

    Ies En Agniet:

    Ha die Niki en Robin,

    Alle begin is.....maar mooi dat jullie uiteindelijk op het stekkie in Argentinie zijn en ehhh ga vooral genieten van ook die twee persoons kamer...moet niet gaan betekenen dat je er niet meer (van)af komt. Veel pret en we horen wel over de verdere belevenissen

  • 08 Januari 2009 - 20:55

    Didy:

    Dag liefjes,
    Het avontuur is begonnen lees ik! Geniet ervan en pas op elkaar!

    Dikke kus Didy

  • 08 Januari 2009 - 20:57

    Didy:

    PS Ook liefs van Kelechi (moest ik ff doorgeven)

  • 08 Januari 2009 - 21:16

    Milou:

    Lieve Nik en Robin,leuk van jullie te horen!Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    En nu maar genieten!!!
    Kus,Lou

  • 09 Januari 2009 - 11:34

    Wout:

    Wat een verrassing, alweer op reis!
    Hoe lang gaan jullie nu?
    Veel plezier daar

  • 09 Januari 2009 - 20:31

    Anneke:

    Wat een verrassing, zeg, zo'n verre fietstocht, maar wel heeeeel spannend! Ik hoorde het van Marieke! Kruisen jullie nog ergens de Dakar race in de komende week, want die eindigt toch volgend weekend in Buenos Aires??Ik wens jullie heel veel gezelligheid, gezondheid en een reis zonder veel pech en natuurlijk veel avontuurlijke ontmoetingen! En het is heel leuk om jullie reis te volgen! Groetjes, Anneke

  • 10 Januari 2009 - 22:17

    Zillah:

    Hej Niki!

    Wat mega actief ben je weer bezig! heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de verhalen! ik ben jaloeeeers! :) tof man!
    zoenen, Zils

  • 11 Januari 2009 - 16:30

    Melissa:

    Ben blij om te horen dat jullie heel huids zijn aangekomen! heeeeeeeeeel veel plezier en geniet er van. Ik kijk uit naar jullie verhalen. Veel liefs, dikke kus melis.

  • 12 Januari 2009 - 17:55

    Margriet:

    klinkt nu al gaaf - fiets ze!

  • 12 Januari 2009 - 22:08

    Ome Ho:

    Beste Niki en Robin, Inmiddels ook toegang tot jullie berichten gekregen en aangemeld. Voor mij is het precies 30 jaar geleden dat ik met Margreet een jaar lang door Midden en Zuid Amerika trok. We gaan dat volgende maand vieren door een week naar La Palma te gaan (Can. Eiland) om toch die Spaanse/Zuid Amerikaanse sfeer te beleven. Kijk uit naar jullie berichten. Twee tips: 1)Als je een kamer in een hotel boekt vraag dan om een cama matrimonial. Dat is een twee persoonsbed. Althans, als je daar prijs op stelt.2)Als mannen zich teveel opdringen in de macho cultuur zeg dan dat Niki mi hisposa is. Dat betekent dat het je vrouw is. Ze hebben respect voor het huwelijk. Het dragen van een paar nepringen kan geen kwaad.Bye,
    Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Robin en Niki fietsen door Zuid- en Midden-Amerika!

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 60943

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 27 Juni 2010

Zuid- en Midden-Amerika

Landen bezocht: